Chip Tuning

/Chip Tuning

Profilaktyczne wypalanie DPF

2017-05-12T14:05:06+00:00

Skrót DPF (diesel particulate filter) oznacza w tłumaczeniu filtr cząstek stałych, a montowany jest w układzie wydechowym silników wysokoprężnych. Służy oczyszczaniu spalin z cząstek popiołu i sadzy. Wprowadzono go do seryjnej produkcji samochodów pod koniec lat 90-tych ubiegłego wieku, w cel spełnienia wymogów EURO 4 dotyczących obniżenia emisji spalin. Jednocześnie na przestrzeni lat obserwowano, że [...]

Czy czyszczenie EGR ma wpływ na moc silnika?

2017-05-12T14:07:54+00:00

Skrót EGR (ekhaust gas recirculation), w tłumaczeniu na polski oznacza – układ recyrkulacji spalin. Składa się z zewnętrznego układu faz rozrządu (nie wszystkie silniki) i wewnętrznego układu – zaworu ERG. Czyszczenie EGR polega głównie na regeneracji owego zaworu. Natomiast zawór ERG służy kilku celom, a do podstawowych należy zmniejszenie ilości tlenu wpływającego do komory spalania, [...]

Zalety chip tuningu w autach na benzynę

2017-05-12T14:27:56+00:00

Chipowaniu poddaje się zarówno silniki benzynowe wolnossące, jak i turbodoładowane. W silnikach wolnossących na benzynę chip tuning prowadzi do niewielkich zmian mieszczących się w granicach od 3% do 5% wzrostu mocy. Można jednak w nich dodatkowo przesunąć ogranicznik obrotów, dzięki czemu samochód będzie osiągał wyższe szybkości na niższych biegach. Natomiast w silnikach z turbodoładowaniem teoretyczny [...]

Czemu służy usuwanie filtra DPF?

2017-05-12T14:29:24+00:00

Filtr cząstek stałych (DPF – diesel particulate filter) jest filtrem montowanym w układzie wydechowym silników wysokoprężnych, a jego celem jest oczyszczanie gazów spalinowych z cząsteczek sadzy i popiołu. W seryjnej produkcji samochodów filtry DPF stosuje się od drugiej połowy lat 90-tych ubiegłego wieku, a dzięki ich montażowi wyeliminowano wydobywający się rur wydechowych silników diesla czarny [...]